Alla inlägg den 5 januari 2009

Av tina - 5 januari 2009 19:05

I januari ska det ju vara kallt, men usch....jag vill då inte ha det såå kallt.

I morse var det väl ca 23 grader då jag åkte till jobbet. Skönt i alla fall att det är varmt och gott inne. Nu på kvällskvisten så är det bara runt en 10 grader, det tycker jag är alldeles lagomt.


Jag måste få gnälla lite på en del människor... nu i kväll då jag hade varit till fränsta och handlat lite mat och är på väg hem till ljunga... (lilla p som det också kallas)...jag åker förbi ålundskorsningen efter gamla vägen mot det avsmalnande partiet, där står det en pickup mitt i vägen, med motorstopp. Och vägen är ju så smal där så det bildas en lång radda av bilar på båda sidorna...jag tänker att det måste ju finnas någon karl i någon av bilarna, som kan gå ut och hjälpa den stackars mannen som håller på att gnugga sönder batteriet. Men hallå...ingen går ut och hjälper mannen.


Hmm, lilla jag då...som inte vet ett skit om bilar går ut för att höra vad som står på. Mannen kan ingen svenska så han förklarar på lite knagglig engelska att "the engine is dead"...Mmm, jag ser det!


Monicka kliver också ur sin bil...vi frågar om vi ska knuffa bilen en bit efter vägen, men det blir för tungt säger mannen. Då kommer äntligen en karl för att hjälpa till...han fixar fram ett bogserband och drar mannens bil åt sidan. Vilken lättnad det måste ha varit för mannen...jag menar, det kan ju inte vara roligt att stå där mitt i vägen och blockera för alla andra.


Nej nu gott folk så ska jag ut på prommis med lille sigge...jag slänger in en bild på Beda. Det var i julas då Tei skulle ha med sig henne till mormor...och Beda har ju ingen päls, så det gäller att pula in filtar i buren, så att hon har det varmt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards