Direktlänk till inlägg 7 januari 2008

Ungdomens ansvarslösa sommar

Av tina - 7 januari 2008 20:44


Vi blir väckta av solens varma strålar som letar sig in emellan dom fördragna gardinerna. Sträcker lojt på oss…i dag blir det en bra dag! Som vanligt hade jag sovit över hos Åsa och i dag kännde vi bara för att låta denna dag få flyta fram…bara få vara.

Vi packade ner några öl i en kasse, tog på oss våra slitna jeansjackor och begav oss ut. –Vi går, så får vi se vart vi hamnar. Vi gick ner mot kiosken…stannade till i parken en stund för att bara njuta av det varma sköna vädret. Tog några klunkar öl och en cigg…ah vad härligt. Vi hann stanna en till gång innan vi kom ner till kiosken också, det var i slänten vid tvättstugan. Nere på forumplan såg vi hamfe, han skjutsade oss till fränstas korvbar där vi beställde en varsin öl…Vi hade inga planer på vad vi skulle hitta på…inga krav på att åka någonstans…allt var bara så skönt, och vi var ansvarslösa. Efter ett tag liftade vi mot torpshammar…hoppade av vid josses loge för att sedan lunka på ner till backestjärn. Där solade och badade vi, drack nån öl emellanåt. Vi flörtade in oss med några grabbar som var där och campade. Våran baktanke var att vi skulle få skjuts till Ånge…det fick vi. Vi var så pass taskiga att vi sa att det fanns en camping för husvagnar bakom mittis…ha ha ha…så dom packade ihop sina pinaler och lastade husvagnen. Vi hade fixat skjutsen! Väl på parkeringen bakom mittis så var dom lite brydd vart campingen var. Vi sa att dom fick åka ner på macken och fråga någon ångebo vart den fanns…sedan drog vi in, Åsa och jag…för att dansa och ha kul. Jaa det var tider det…

Kan man få göra om den dagen, jag bara undrar?

 
 
Åsa

Åsa

7 januari 2008 21:33

Ååhhh, Tina..:)
"Those where the days, my friend..."
Vilken dag vi hade, min käraste vän!
Vi har haft många fler än så, men denna var speciell;)
Jag älskar dej, min käraste, käraste vän!
*Kram*

http://www.serious.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tina - 25 mars 2010 19:10

Hej nu verkar jag vara tillbaka här igen (skriver tei). Eftersom "jag" tina svensson är för lat för att sätta sej här och skriva själv, Eller äre kanske så att tei sitter här framför dum burken hela dagarna och ger efrån sig ett aggresivt ljud så...

Av tina - 7 juni 2009 00:19

Ha ha...då testar jag med en ny blogg igen då. Den finns här: http://finnsta.blogspot.com/ ...

Av tina - 6 maj 2009 10:11

Som ni redan märkt så har jag slutat blogga, men bilder finns att se här: http://www.pixbox.se/usr_show_id104630_page0_order1.html     ...

Av tina - 30 januari 2009 16:41

Fick en utmärkelse av anita, och till den ska man skriva 5 saker som man inte klarar sig utan.   Här kommer mina 5:   Min dotter teisan. Mamma. Choklad. Kaffe. Internetbanken.   Jag skickar vidare till: Pernilla Elin Åsa   ...

Av tina - 30 januari 2009 12:14

Det går lite trögt med uppdatering. Jobbar mycket, är kär och upptagen, men uppdatering kommer snart.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards